Ankara'da İki Ayrı Trafik Kazasında 4 Yaralı Ankara'da İki Ayrı Trafik Kazasında 4 Yaralı

Mansur Yavaş bugün Türk halkının umutla sarıldığı iki siyasetçiden biri... Diğeri de tabii ki, Ekrem İmamoğlu... İleride onlardan biri Cumhurbaşkanı adayı olacak. İkisi de belediye başkanı olarak çok başarılı... Bu durum iktidarı korkutuyor, “Onları nasıl devre dışı bırakabilirim” hesapları yapmasına sebep oluyor. CHP’nin içini karıştırma, Mansur Yavaş ile İmamoğlu’nu birbirine düşürme çabaları da dikkati çekiyor. Lider kumaşı olan iki başkanın da, iktidarın tuzaklarına düşmeyeceği inancındayım.

★★★

Mansur Yavaş, şeffaf ve akılcı yönetimiyle Ankara’ya çok şeyler kazandırıyor. Mamak metrosu 575 milyon Euro’ya yapılacaktı. Mansur Yavaş buna razı olmadı, ihale kısa bir süre önce yeniden yapıldı. İkinci ihalede 187 milyon Euro daha az teklif alındı. Böylece Ankaralılar 187 milyon Euro zarardan kurtulmuş oldu. Mansur Yavaş, Ankaralıların haklarını savunurken AKP ve MHP’liler onu yıpratmak için “Mansur Yavaş bugüne kadar Ankara’da hiç metro yapmış değil. Ulaşımda yaya kalmış durumda!” diye onu suçluyorlar. Oysa durum hiç de öyle değil. İhalesi yeni yapılan Mamak metrosunu bir yana bırakalım... Mansur Bey gerçekte Ankara’da en az 6.5 kilometre metro hattı yapmış durumda... Nasıl mı? Anlatayım:

★★★

Ankara’nın eski Belediye Başkanı Melih Gökçek, başladıktan sonra yarım bırakıp yıllarca toprak altında beklettiği metro inşaatlarını Ulaştırma Bakanlığı’na devretmişti. Bakanlık da inşaatları bitirdi, üç metro hattı devreye girdi. Anlaşmaya göre Bakanlık, Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin işleteceği metroların parasını, metro gelirlerinin yüzde 15’i olarak her ay kesecekti... O tarihte belediye AKP’li olduğu için Bakanlık 2019’a kadar bir kesinti yapmadı. 2019’da seçimi kazanan Mansur Yavaş, 8 Nisan’da mazbatasını aldı, üç gün sonra bir Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi yayınlandı. Bu kararnameye göre metro gelirlerinin yüzde 15’i değil, belediyenin tüm gelirlerinin yüzde 5’i gibi çok büyük bir meblağ ödenecekti. Amaç, belediye gelirlerini budayıp, Mansur Yavaş’a iş yaptırmamaktı. Mansur Yavaş, metro gelirlerine göre yaklaşık 90 yılda ödenecek borcu 4.5 yılda ödeyip bitirdi. Bugüne kadar ödenen 2 milyar 400 milyon lira, Mansur Yavaş tarafından yeni yaptırılacak olan 7.43 kilometrelik Dikimevi-Natoyolu metro hattının 6.5 kilometresinin maliyetine denk geliyor. Metro hatlarını inşa etmek demek, ihaleyi yapıp yandaş müteahhide vermek demek değildir. Önemli olan metro hattının yapım bedelini ödemektir. Ankara’daki 6.5 kilometre metronun parasını son kuruşuna kadar Mansur Yavaş’ ödemiştir. Ankara metrolarının önemli bir bölümü Mansur Yavaş’ın eseridir.

Yazının Tamamı: 

https://www.sozcu.com.tr/mansur-yavas-in-metro-hatlari-p107724