CHP İzmir Milletvekili Mahir Polat, Sözcü’ye yaptığı açıklamada, 2016-2024 yılları arasında gar için 46 milyon yolcu garantisi verildiğini, ancak sadece 16 milyon 823 bin yolcunun garı kullandığını belirtti. Bu durum, 8 yılda Hazine’den 81 milyon 822 bin dolar (güncel kurla yaklaşık 3 milyar 772 milyon TL) zarar ödemesi yapılmasına yol açtı.
Projenin yolcu garantisi hedefleri her yıl artarken, gerçekleşen yolcu sayıları hedefin çok altında kaldı. İlk iki yıl 2 milyon, ardından 5 milyon, 8 milyon ve son olarak 10 milyon yolcu garantisi verilen projede, hata payı yüzde 65’e ulaştı.
Polat, “235 milyon dolara mal olan bu proje, 2037 yılında kamuya devredilecek. Ancak bu süre zarfında Hazine’den milyonlarca dolar daha ödenecek,” diyerek durumun vahametini vurguladı. Ayrıca, garın içindeki 50 bin 644 metrekarelik ticari alanlar, AVM, otopark, otel ve ofislerin işletmesi de 20 yıl boyunca bu firmalara emanet. Bu durum, projenin kamuya maliyetini daha da artırıyor.
CHP’li vekil, “Milletin cebinden çıkan bu paralar, yandaş şirketlere aktarılıyor. Hazine garantileri, Türkiye ekonomisinin geleceğini ipotek altına alıyor,” diye eleştirdi.
Ankara YHT Garı, modern altyapısıyla başkentte önemli bir ulaşım merkezi olsa da, yolcu garantisi ödemeleri nedeniyle kamu kaynaklarının verimsiz kullanıldığı eleştirilerinin odağında.
Projenin garanti ödemeleri 2037’ye kadar devam edecek.