Türkiye'de kapanan işletmeler arasında lokantaların oranının artışı dikkat çekiyor. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) verilerine göre, son yıllarda lokanta sektörü ciddi bir daralma yaşıyor. Geçtiğimiz yıl kapanan toplam 25 bin 882 şirket içerisinde, 2 bin 136’sı lokanta olarak kayıtlara geçti. Bu, kapanan şirketler arasında lokantaların payının %8,25’e yükseldiği anlamına geliyor.

2022 yılında kapanan lokanta sayısı 1,737 iken, bu oran kapanan şirketler içerisinde %7,14 seviyesindeydi. Buna göre, son iki yılda kapanan lokanta sayısı 3,873’e ulaşmış durumda. TOBB verilerine göre, 2023 yılında en çok kapanış gösteren faaliyetler arasında lokantalar, limited şirketler grubunda ikinci sırada, anonim şirketler ve gerçek kişi ticari işletmeler grubunda ise dördüncü sırada yer alıyor.

Kapanan Şirket Sayısı Artıyor Kapanan Şirket Sayısı Artıyor

2020 yılında pandemi nedeniyle yiyecek ve içecek sektöründe yaşanan geçici kapanmaların ardından, binlerce işletme faaliyetine son vermek zorunda kalmıştı. O yıl kapanan toplam 23 bin 170 şirket içinde, "lokantalar ve seyyar yemek hizmeti" alanında faaliyet gösteren 1,733 firma kepenk indirdi. Kademeli olarak 2021'in ortalarında tekrar açılan lokantalarda, pandeminin etkisi 2021 boyunca devam etti ve bu yıl içinde kapanan 16 bin 222 şirketten 1,418’i lokanta olarak kaydedildi.

Bu veriler, Türkiye'deki lokanta sektörünün son yıllarda yaşadığı zorlukları ve kapanan işletme sayısındaki artışın boyutlarını gözler önüne seriyor.