Mutfak Eşyası Satışlarında Kurban Bayramı Etkisi

Kurban Bayramı öncesi mutfak eşyası ürünlerinde satışlar hareketlendi. Züccaciyeciler Derneği (ZÜCDER) Başkanı Mesut Öksüz talebin karşılanabilmesi için çelik tencere üretiminin yüzde 60; plastik kova, leğen gibi kurban kesiminde çokça kullanılan ürünlerin üretiminin ise yüzde 30-40'lara varan oranda arttığını söyledi.

Ekonomi 02.06.2024, 21:15 02.06.2024, 15:51
Mutfak Eşyası Satışlarında Kurban Bayramı Etkisi

Kurban Bayramı'na sayılı günler kala tüketicilerin, derin dondurucu, kıyma makinesi, saklama kabı, bıçak, kesme tahtası gibi ürünlere ilgisi de artıyor.

Bayramda kurban kesecek tüketiciler, etleri saklamak için derin dondurucu, kıymasını evde çekmek isteyenler ise kıyma makinesi gibi ürünlere yöneliyor.

Züccaciyeciler Derneği (ZÜCDER) Başkanı Mesut Öksüz, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Kurban Bayramı'nın yaklaşmasıyla mutfak eşyaları sektöründe hareketlilik olduğunu söyledi.

Özellikle bıçak, kesme tahtası, kıyma makinesi gibi ürünlere ciddi bir talep oluştuğunun altını çizen Öksüz, "Bunun yanı sıra büyük boy paslanmaz çelik tencere ve yanmaz, yapışmaz tencere gruplarında da ayrı artış söz konusu. Eti kesmek kadar aileyle o sabah pişirip yeme isteği de büyük boy tencere gruplarına gözle görülür bir talep oluşturdu." diye konuştu.

ÇELİK TENCERE ÜRETİMİ YÜZDE 60 ARTTI

Mesut Öksüz, söz konusu taleplerin karşılanabilmesi için gerekli üretimlerin yapıldığını ve stokların oluşturulduğunu kaydederek, çelik tencerede üretim bazında yüzde 60'lık artış olduğunu dile getirdi.

Plastik kova, leğen gibi kurban kesiminde çokça kullanılan ürünlerde son bir ayda başlayan talep artışının son günlerde de devam ettiğine dikkati çeken Öksüz, yüzde 30-40'lara varan oranlarda artışlar olduğunu belirtti.

Önceki yıllara göre enflasyon bazında ürün fiyatlarında artışlar yaşandığını anlatan Öksüz, bu sebeple tüketicilerin son dönemde set yerine tekil ürünler almayı tercih ettiğini aktardı.

Tüketicilerin en çok aldığı ürünlerin bıçak, kıyma makinesi, kesme tahtaları ve panolar olduğunu belirten Öksüz, şu ifadeleri kullandı:

"İnsanlar bu yıl kurban kesimine daha fazla ağırlık vermeye başladılar. Tabii pandemiyle mutfaklarda daha fazla vakit geçirmeye başladığımız, dışarıda yeme-içmenin daha azaldığı bir dönemde mutfaktaki vakit geçirme nedeniyle alışverişlerde bir artış var. Saklama kapları, kesme tahtası, bıçaklar, kıyma makinesi gruplarında bu yıl yüzde 40'lık bir hareketlilik söz konusu."

TENCERE TAVA BIÇAK SETLERİNE YOĞUN TALEP

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) E-Ticaret Meclis Üyesi Seyhun Özkara da Kurban Bayramı öncesinin, e-ticaret alanında da yapılan kampanyalarla mutfak ekipmanları, elektronik ve ev aletleri gibi kategorilerde belirgin artışların gözlemlendiği bir dönem olduğunu söyledi.

Tencere, tava, bıçak setleri, buzdolabı, derin dondurucu, kıyma makinesinin yanı sıra bayramlık ürünlerin de bu dönemde yoğun talep gördüğünü kaydeden Özkara, "Kurban Bayramı süresince e-ticaret siparişlerinde yüzde 26'lık bir artış bekliyoruz. Satıştaki bu artış platformların ve KOBİ'lerin bu döneme özel indirimler ve kampanyalar düzenlemeleriyle de doğrudan bağlantılı." diye konuştu.

Dayanıklı Tüketim ve Beyaz Eşya Perakendecileri Derneği (BEYPER) Başkanı Ali Yıldız da beyaz eşya sektöründe taksit komisyonlarının yüksek olması sebebiyle hareketliliğin çok fazla olmadığını belirterek, tüketicilerin söz konusu ürünlere yönelik alışverişlerini son zamana bırakma ihtimalinin de olduğunu bildirdi.

Yıldız, Kurban Bayramının haziran ayının ortasında olduğu için satışların bu ay artış gösterebileceği öngörüsünde bulundu. Yıldız, yeni ürünlerin elektrik tüketimlerinin de düşük olduğu için kullanıcıların enerjiden tasarruf ettiğini sözlerine ekledi.

Yorumlar (0)
banner8
12
az bulutlu
banner9
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Galatasaray 38 102
2. Fenerbahçe 38 99
3. Trabzonspor 38 67
4. Başakşehir 38 61
5. Kasımpasa 38 56
6. Beşiktaş 38 56
7. Sivasspor 38 54
8. Alanyaspor 38 52
9. Rizespor 38 50
10. Antalyaspor 38 49
11. Gaziantep FK 38 44
12. A.Demirspor 38 44
13. Samsunspor 38 43
14. Kayserispor 38 42
15. Hatayspor 38 41
16. Konyaspor 38 41
17. Ankaragücü 38 40
18. Karagümrük 38 40
19. Pendikspor 38 37
20. İstanbulspor 38 16
Takımlar O P
1. Eyüpspor 34 75
2. Göztepe 34 70
3. Sakaryaspor 34 60
4. Bodrumspor 34 57
5. Ahlatçı Çorum FK 34 56
6. Kocaelispor 34 55
7. Boluspor 34 53
8. Gençlerbirliği 34 51
9. Bandırmaspor 34 50
10. Erzurumspor 34 44
11. Ümraniye 34 43
12. Manisa FK 34 40
13. Keçiörengücü 34 40
14. Adanaspor 34 39
15. Şanlıurfaspor 34 38
16. Tuzlaspor 34 38
17. Altay 34 10
18. Giresunspor 34 7
Takımlar O P
1. M.City 38 91
2. Arsenal 38 89
3. Liverpool 38 82
4. Aston Villa 38 68
5. Tottenham 38 66
6. Chelsea 38 63
7. Newcastle 38 60
8. M. United 38 60
9. West Ham United 38 52
10. Crystal Palace 38 49
11. Brighton 38 48
12. Bournemouth 38 48
13. Fulham 38 47
14. Wolves 38 46
15. Everton 38 40
16. Brentford 38 39
17. Nottingham Forest 38 32
18. Luton Town 38 26
19. Burnley 38 24
20. Sheffield United 38 16
Takımlar O P
1. Real Madrid 38 95
2. Barcelona 38 85
3. Girona 38 81
4. Atletico Madrid 38 76
5. Athletic Bilbao 38 68
6. Real Sociedad 38 60
7. Real Betis 38 57
8. Villarreal 38 53
9. Valencia 38 49
10. Deportivo Alaves 38 46
11. Osasuna 38 45
12. Getafe 38 43
13. Celta Vigo 38 41
14. Sevilla 38 41
15. Mallorca 38 40
16. Las Palmas 38 40
17. Rayo Vallecano 38 38
18. Cadiz 38 33
19. Almeria 38 21
20. Granada 38 21