Mansur Yavaş Otonomi Esnafını Ziyaret Etti: Eski Dönemden Kalan 5 Buçuk Milyar Borcu Ödedik

Ankara Büyükşehir Belediye (ABB) Başkanı Mansur Yavaş, Ankara Otonomi esnafını ziyaretinde, "Biz seçildikten sonra Mustafa Tuna'ya Çayyolu metrosunu devretmişler. Melih Bey daha önce Ulaştırma Bakanlığı'na devrettiği için Ulaştırma Bakanlığı yapacak parasını belediyeden alacak. Bilet ücreti üzerinden anlaşmışlar. 28 Nisan'da birden bire Cumhurbaşkanlığı kararnamesiyle mevzuat değişti bize devletten gelen payın yüzde 5'ini kesmeye başladılar. Ve biz şu ana kadar 5 buçuk milyar para ödedik ve Çayyolu'nun borcunu bitirdik" dedi.

Ankara 18.03.2024, 18:47
Mansur Yavaş Otonomi Esnafını Ziyaret Etti: Eski Dönemden Kalan 5 Buçuk Milyar Borcu Ödedik

ABB Başkanı ve CHP Başkan Adayı Mansur Yavaş, bugün CHP Akyurt Belediye Başkan Adayı Filiz Geygel ile birlikte Ankara Otonomi esnafını ziyaret etti. Otonomi Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Ulucan, Motorlu Araç Satıcıları Federasyonu (MASFED), Başkent Otomobilciler Derneği (BOD) Başkanı Aydın Erkoç'un sorun ve taleplerini dinleyen Yavaş şöyle konuştu: 

“AKYURT FUAR ALANI’NI VERİRLERSE YAPCAĞIZ”

“Ben Fuar A.Ş.’nin Yönetim Kurulu Başkanıyım. Seçildik. Verilen müteahhit işi bitirmediği gibi aldığı para kadar bir daha bizden ek para istedi. Burada Vali Bey var, ASO, ATO, TOB Başkanı herkes var. Mahkemeleşti, mahkemeyi kazandık. Yeniden ihaleye çıkalım dedik. Rakam 250 milyon. Fakat net söylüyorum bunu hiç kimse inkar etmeyecektir; aslında ortakların birçoğu yapılmasını istemiyorlar, söylüyorlar ağızlarıyla. Cumhurbaşkanı’na da bir iki defa gittiler. Ben de 'Anlık düşünmeyin, ileriyi düşünün bir üç sene beş sene, 10 sene sonrasını, Akyurt'un her tarafı otel olacaktır, lokanta olacaktır, açıldıktan sonra havaalanının dibi. Eğer siz çalışmadığına inanıyorsanız bana devredin, ben yapayım' dedim. 250 milyon liraydı o günkü maliyeti. Ona da yanaşmadılar. Dediler ki ‘Yine de bir bakalım. Çünkü paramız yok.’ Para yok demelerinin en büyük sebebi yapılmasını istemiyorlar. Cumhurbaşkanı'nı da kıramıyorlar açıkçası. Sonuç itibarıyla ben birkaç toplantıda istedim. Vermediler. Bir ‘Sağdan soldan para bulalım’ dediler. En son toplantıda bu sefer maliyet 2,5 milyar tuttu. Dedim ki ‘Bakın siz yapmayı istemiyorsunuz. Devlet bankaları bize kredi vermiyor. İller Bankası da bize kredi vermiyor. İller Bankası'nı siz ayarlarsanız dedim Akyurt Belediye Başkanı'na versin krediyi bana devredin ben yapayım’ dedim. ‘Tamam’ dediler ama hiçbir gelişme olmadı. Yapmayı düşünmüyorlar. Şimdi ne düşünürler bilmiyorum. Ama bana kalırsa ben çalışacağını da düşünüyorum. Yanında 80 dönüm arazimiz var bizim. Fuar yapılırken en azından biz fuarın yanında neler olması gerekiyor işte birisini otele verirsin gibi düzenlemeler yapabiliriz diye düşünüyorum. Bakalım bu dönemi inşallah verirler. Verirlerse yapacağız.”

“ESKİ DÖNEMDEN KALAN 5 BUÇUK MİLYAR BORCU ÖDEDİK”

“Metro konusuna gelince metro da biz seçildikten sonra Mustafa Tuna'ya Çayyolu Metrosu'nu devretmişler. Melih Bey daha önce Ulaştırma Bakanlığı'na devrettiği için Ulaştırma Bakanlığı yapacak parasını belediyeden alacak. Bilet ücreti üzerinden anlaşmışlar. 28 Nisan'da birden bire Cumhurbaşkanlığı kararnamesiyle mevzuat değişti bize devletten gelen payın yüzde 5'ini kesmeye başladılar. Ve biz şu ana kadar 5 buçuk milyar para ödedik ve Çayyolu'nun borcunu bitirdik. Şimdi Keçiören-Gar bağlantısı üç kilometre orayı kesmeye başladılar. Ben de bunun üzerine ‘Dünyada hiçbir yerde metro, üç yılda, beş yılda ödenmez’ dedim. Biz uzun vadeli kredi alırız. Çünkü Mamak metrosu için uzun vadeli kredi aldık. ‘Bize devredin biz yapalım’ diye yazdım. Bize verdikleri tek metro Mamak metrosuydu. Diğerlerinin projesi yoktu. Keçiören-Havaalanı’nı da kendileri yapıyorlardı. Benim 2019’daki projeme göre zaten Siteler içinden geçip buraya gelecekti. Fakat ‘Biz bunun projesini yapıyoruz’ deyince onun uygulanma imkanı kalmadı. O tarafa ayrı bir hat yapılması lazım. Metro'nun hatta Çubuk'a kadar raylı sistem olarak devam etmesi otonomi, fuar alanı kapsayacak şekilde genişlemesi... Çünkü niye yapmıyor Ulaştırma Bakanlığı? Sadece havaalanından Ankara'ya gelecek yolcu kurtarmıyor, maliyet 2,5 milyar dolar. Ben yazdım ‘Madem öyle nasıl olsa benden bu parayı alacaksınız verin ben yapayım yapmıyorsunuz.’ 2022’den beri yatırım programında. 2023’te yapmadılar. 2024’te de üç bin lira koydular. Yapma yetkisi Ulaştırma Bakanlığı’nda. Ama bu neyi gösteriyor? Yapmayacağız demektir. Metroyla ilgili durum bu.”

Yorumlar (0)
banner8
12
az bulutlu
banner9
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Galatasaray 33 90
2. Fenerbahçe 33 86
3. Trabzonspor 33 55
4. Beşiktaş 33 51
5. Başakşehir 33 49
6. Rizespor 33 48
7. Kasımpasa 33 46
8. Antalyaspor 33 45
9. Alanyaspor 33 45
10. Sivasspor 33 45
11. A.Demirspor 33 41
12. Samsunspor 33 39
13. Ankaragücü 33 37
14. Kayserispor 33 37
15. Konyaspor 33 36
16. Gaziantep FK 33 34
17. Hatayspor 33 33
18. Karagümrük 33 33
19. Pendikspor 33 30
20. İstanbulspor 33 16
Takımlar O P
1. Eyüpspor 31 69
2. Göztepe 31 63
3. Ahlatçı Çorum FK 31 55
4. Sakaryaspor 31 54
5. Bodrumspor 31 52
6. Kocaelispor 31 52
7. Bandırmaspor 31 47
8. Boluspor 31 47
9. Gençlerbirliği 31 47
10. Erzurumspor 31 42
11. Ümraniye 31 37
12. Manisa FK 31 36
13. Keçiörengücü 31 36
14. Şanlıurfaspor 31 34
15. Tuzlaspor 31 33
16. Adanaspor 31 32
17. Altay 31 15
18. Giresunspor 31 7
Takımlar O P
1. Arsenal 34 77
2. Liverpool 33 74
3. M.City 32 73
4. Aston Villa 34 66
5. Tottenham 32 60
6. Newcastle 32 50
7. M. United 32 50
8. West Ham United 34 48
9. Chelsea 32 47
10. Brighton 32 44
11. Wolves 33 43
12. Fulham 34 42
13. Bournemouth 33 42
14. Crystal Palace 33 36
15. Brentford 34 35
16. Everton 33 30
17. Nottingham Forest 34 26
18. Luton Town 34 25
19. Burnley 34 23
20. Sheffield United 33 16
Takımlar O P
1. Real Madrid 32 81
2. Barcelona 32 70
3. Girona 32 68
4. Atletico Madrid 32 61
5. Athletic Bilbao 32 58
6. Real Sociedad 32 51
7. Real Betis 32 48
8. Valencia 32 47
9. Villarreal 32 42
10. Getafe 32 40
11. Osasuna 32 39
12. Sevilla 32 37
13. Las Palmas 32 38
14. Deportivo Alaves 32 35
15. Rayo Vallecano 32 34
16. Mallorca 32 31
17. Celta Vigo 32 31
18. Cadiz 32 25
19. Granada 32 18
20. Almeria 32 14