Ulaştırma Bakanı Niğde-Ankara Otoyolu Sorusunu Yanıtlamadı

CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, Niğde-Ankara otoyolunun maliyetiyle ilgili soru önergesine Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun sadece “tüm iş ve işlemlerin mevzuata uygun yürütüldüğü” şeklinde yanıt vermesine tepki gösterdi. Gürer, “Sayın Bakan, geçen araç sayısı ile garanti edilen araç sayısı arasındaki fark ve bu fark nedeniyle oluşan kamu zararını açıklamaktan kaçınıyor. Öyle anlaşılıyor ki, yola dökülen trilyonları da mevzuat yiyor” dedi.

Gündem 05.10.2022, 19:05
Ulaştırma Bakanı Niğde-Ankara Otoyolu Sorusunu Yanıtlamadı

CHP Niğde Milletvekili Gürer, 16 Ağustos’ta verdiği soru önergesi ile Niğde-Ankara otoyolunun maliyetini TBMM gündemine taşımıştı. Gürer’in Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu’nun yanıtlaması istemiyle verdiği soru önergesi şöyleydi:

“GEÇİŞLERİN SAĞLANMAMIŞ OLMA NEDENİ İLE ŞİRKETE YAPILAN TOPLAM ÖDEME NE KADAR?”

“Niğde-Ankara arası yapımı gerçekleşen yap, işlet, devret modeli ile ihale edilip ulaşıma açılan otoyol uygulama sözleşmesinin ilgili hükümleri gereğince bir işletme yılında görevi şirketin kusuru dışında herhangi bir nedenle bir işletme yılında söz konusu kesim veya kesimler için garanti edilen toplam taşıt sayısına ulaşılamaması durumunda meydana gelen gelir kaybı ekonomik ve mali amaçlı transfer adlı bütçe tertibinden görevli şirkete ödendiği bilinmektedir.

Trafik Garanti sayısı Ankara-Acıkuyu arası 34 bin otomobil, Acıkuyu-Alayhan arası 23 bin otomobil ve Alayhan-Gölcük arası 18 bin otomobil olarak açıklanmıştır.

-Yolun hizmete açılması ile beklenen araç geçişi bugüne kadar sağlanmış mıdır?

-Belirtilen geçişlerin sağlanmamış olma nedeni ile şirkete yapılan toplam ödeme ne kadardır?

-Geçiş ücreti en yüksek yollardan olan bu yolda geçiş ücreti düşürülerek yolun kullanımın artırılması için bir düzenleme sağlanacak mıdır?”

KARAİSMAİLOĞLU: TÜM İŞ VE İŞLEMLER MEVZUATA UYGUN YÜRÜTÜLMEKTEDİR

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu ise soru önergesine verdiği yanıtta, “YİD projelerinde tüm iş ve işlemler; mevzuatına uygun olarak, Uygulama Sözleşmelerinde yer alan hükümler çerçevesinde yürütülmektedir” ifadelerini kullandı.

Gürer, Karaismailoğlu’nun yanıtıyla ilgili şu açıklamayı yaptı:

“Yap-işlet-devret modeli ile yapılan Ankara-Niğde otoyolunda hem ücretlerin çok yüksek olması hem de garanti edilen araç sayısının fazla olması nedeniyle beklenen araç geçiş sayısına ulaşılamadığı bilinmektedir. Sayın Bakan, geçen araç sayısı ile garanti edilen araç sayısı arasındaki fark ve bu fark nedeniyle oluşan kamu zararını açıklamaktan kaçınıyor. Her şeyin mevzuata uygun olduğunu açıklamakla yetiniyor. Öyle anlaşılıyor ki, yola dökülen trilyonları da mevzuat yiyor.

“YOL YAPAN YOLUNU BULURKEN VATANDAŞ YOKSULLAŞMAKTA”

AKP iktidarının övündüğü yolların yapılış yöntemi devletten müteahhide aktarılan trilyonların hikâyesidir. Artan nüfus ve araç sayısı ile ihtiyaç olan yollar iktidarda kim olsa yapmak zorundaydı. Ancak bu kadar hesapsız, kitapsız devleti zarar ettirip, kaynakları çarçur etmek ancak AKP zihniyeti gibi bir anlayışa nasip olurdu. Halkın kıt kanaat yaşadığı yerde geçilmeyen yola köprüye para ödeyip, vatandaşın vergileri ile sağlanan kaynaklar harcanmakta ve yol yapan yolunu bulurken vatandaş daha da yoksullaşmaktadır. Bu yol, köprü ve tüneller yine yapılırdı ancak devlet geçilmeyen yola para ödemez ve kaynaklar böylesi eritilmezdi. Bakanlar da utandığından olacak verileri dahi paylaşamıyor.”

Yorumlar (0)
banner8
12
az bulutlu
banner9
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Galatasaray 37 99
2. Fenerbahçe 37 96
3. Trabzonspor 37 64
4. Başakşehir 37 58
5. Beşiktaş 37 56
6. Kasımpasa 37 53
7. Alanyaspor 37 51
8. Sivasspor 37 51
9. Rizespor 37 50
10. Antalyaspor 37 48
11. A.Demirspor 37 44
12. Samsunspor 37 43
13. Kayserispor 37 42
14. Konyaspor 37 41
15. Gaziantep FK 37 41
16. Ankaragücü 37 40
17. Hatayspor 37 38
18. Karagümrük 37 37
19. Pendikspor 37 37
20. İstanbulspor 37 16
Takımlar O P
1. Eyüpspor 34 75
2. Göztepe 34 70
3. Sakaryaspor 34 60
4. Bodrumspor 34 57
5. Ahlatçı Çorum FK 34 56
6. Kocaelispor 34 55
7. Boluspor 34 53
8. Gençlerbirliği 34 51
9. Bandırmaspor 34 50
10. Erzurumspor 34 44
11. Ümraniye 34 43
12. Manisa FK 34 40
13. Keçiörengücü 34 40
14. Adanaspor 34 39
15. Şanlıurfaspor 34 38
16. Tuzlaspor 34 38
17. Altay 34 10
18. Giresunspor 34 7
Takımlar O P
1. M.City 38 91
2. Arsenal 38 89
3. Liverpool 38 82
4. Aston Villa 38 68
5. Tottenham 38 66
6. Chelsea 38 63
7. Newcastle 38 60
8. M. United 38 60
9. West Ham United 38 52
10. Crystal Palace 38 49
11. Brighton 38 48
12. Bournemouth 38 48
13. Fulham 38 47
14. Wolves 38 46
15. Everton 38 40
16. Brentford 38 39
17. Nottingham Forest 38 32
18. Luton Town 38 26
19. Burnley 38 24
20. Sheffield United 38 16
Takımlar O P
1. Real Madrid 37 94
2. Barcelona 37 82
3. Girona 37 78
4. Atletico Madrid 37 73
5. Athletic Bilbao 37 65
6. Real Sociedad 37 60
7. Real Betis 37 56
8. Villarreal 37 52
9. Valencia 37 48
10. Deportivo Alaves 37 45
11. Osasuna 37 44
12. Getafe 37 43
13. Sevilla 37 41
14. Celta Vigo 37 40
15. Las Palmas 37 39
16. Rayo Vallecano 37 38
17. Mallorca 37 37
18. Cadiz 37 33
19. Granada 37 21
20. Almeria 37 18