Başkent'te Ulaşım Daha Rahat Ve Konforlu Olacak

Başkent’te en son otobüs alımının 2013 yılında gerçekleştiğini ve hizmet veren mevcut otobüslerin dünyaya kıyasla iki kat daha yaşlı olduğunu vurgulayan Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, göreve gelmesinden 2,5 yıl sonra ilk kredi kullanımını otobüs alımında yaptı. 57 milyon avroluk dış finansman için Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’ndan (EBRD) temin edilen kredi, piyasa koşullarında faiz oranı itibarıyla en uygun vadeye sahip. 2 yılı geri ödemesiz, 10 yıl vadeli olan kredinin ilk etapta yüzde 10’luk kısmı kullanılacak.

Gündem 26.10.2021, 13:31 26.10.2021, 13:49
Başkent'te Ulaşım Daha Rahat Ve Konforlu Olacak

Göreve geldiği günden itibaren 1 kuruş kredi kullanmayan Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, en son 2013 yılında alımın yapıldığı Ankara’da artan nüfus ve eskiyen otobüsler nedeniyle harekete geçti.

“Belediyenin en önemli işlerinden biri ulaşım. Bunlar yıllar önce yapılması gereken şeylerdi, yapılmamış” diyen Yavaş’ın, Büyükşehir Belediye Meclisinde verdiği ısrarlı mücadele sonuç verdi ve Başkent’e yeni otobüs alımına yönelik kredi onaylandı. EGO Genel Müdürlüğü, piyasa koşullarında en uygun faiz ve vade oranına sahip kredinin ilk bölümünü kullandı.

Başkent’in ihtiyacı olan otobüs alımı için ilk kredi kullanımının yapıldığını sosyal medya hesapları üzerinden duyuran Yavaş, “2,5 yıllık görev süremizde kullandığımız ilk kredi ile 301 yeni otobüsümüzü filomuza dahil ediyoruz. Şeffaflık ilkemiz gereği, kredibilitesi en yüksek belediye olarak ilk etapta yüzde 10’luk kısmını kullanacağımız en uygun krediyi aldığımızı da bilmenizi isteriz” dedi. 

2 YILI GERİ ÖDEMESİZ 10 YIL VADELİ KREDİ

Büyükşehir Belediyesi, 57 milyon avroluk dış finansman ihtiyacı için Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’ndan (EBRD) sağlanan ucuz dış krediyi 2 yılı geri ödemesiz, 10 yıl vadeli olarak kullanacak.

EGO Genel Müdürlüğü verilerine göre; Ankara’da toplu taşıma amaçlı son otobüs alımının yapıldığı  2013 yılında Ankara nüfusu 5 milyon 45 bin 83 iken, otobüs sayısının 1941 olduğu belirlendi. Ankara nüfusunun 5 milyon 639 bin 76 kişiye ulaşmasıyla birlikte filodaki otobüs sayısının da 1547’ye gerilediği tespitine yer verildi. İstatistiki belgelerde ayrıca Başkent nüfusu yüzde 12 oranında artarken, mevcut otobüs sayısının yüzde 21 oranında azaldığına dikkat çekildi.

Otobüs filosunda bulunan 1999 model 95 adet otobüsün ekonomik ömrünü tamamlayarak yakın bir zamanda hurdaya ayrılacağı öngörülürken, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası ile yapılan görüşmeler sonrasında kısa süre içinde %90’ı doğalgazlı (CNG) olmak üzere 282 adet otobüs alımı (254 CNG’li, 28 dizel) ve 2 adet Doğalgaz (CNG) Dolum İstasyonu’nun yapılması kararlaştırıldı.

REKABETÇİ ORTAM SAĞLANDI

EBRD’den otobüsle ilgili kullanılan 54,8 milyon avroluk kredinin ilk dilimi olan toplam kredinin % 10’luk kısmı EGO Genel Müdürlüğünün banka hesabına yatırıldı.

İhaleyi kazanan Mercedes Benz Otomotive ilk ödemeyi yapan EGO Genel Müdürlüğü, belediye lehine rekabetçi fiyat zemininin oluşturulması sağlanarak alınacak 254 adet araç sayısına ilave olarak kredi bakiyesi kullanılmak suretiyle ekstra bir ödeme yapılmaksızın 14 adedi solo, 5 adedi körüklü tip olmak üzere 19 adet CNG’li aracın ilavesi ve öz kaynakla alınacak 28 adet otobüsle birlikte 301 adet araç filoya katacak.

Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’ndan sağlanan kredi ile  %90’ı doğalgazlı (CNG) olmak üzere 301 adet aracın ilk partisinin teslimi kasım ayında, geri kalanı ise 2022 yılı haziran ayı sonuna kadar teslim alınacak. Dar cadde ve sokaklarda manevra kabiliyeti yüksek ve ring hatlarında kullanılmak üzere 8.3 metrelik 51 adet aracın da otobüs filosuna katılmasıyla, 2022 yılında araç sayısı 1825 adete ulaşacak.

Başkentlilere daha rahat ve konforlu bir ulaşım sağlamak için yeni otobüs alımlarını başlatan Ankara Büyükşehir Belediyesi ayrıca BELKA A.Ş. tarafından üretilen yüzde 100 elektrikli otobüs dönüşüm çalışmalarını başlatarak 2022 yılı sonuna kadar 22 otobüsü elektrikli otobüse dönüştürecek.

Yorumlar (0)
banner8
12
az bulutlu
banner9
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Galatasaray 33 90
2. Fenerbahçe 33 86
3. Trabzonspor 33 55
4. Beşiktaş 33 51
5. Başakşehir 33 49
6. Rizespor 33 48
7. Kasımpasa 33 46
8. Antalyaspor 33 45
9. Alanyaspor 33 45
10. Sivasspor 33 45
11. A.Demirspor 33 41
12. Samsunspor 33 39
13. Ankaragücü 33 37
14. Kayserispor 33 37
15. Konyaspor 33 36
16. Gaziantep FK 33 34
17. Hatayspor 33 33
18. Karagümrük 33 33
19. Pendikspor 33 30
20. İstanbulspor 33 16
Takımlar O P
1. Eyüpspor 31 69
2. Göztepe 31 63
3. Ahlatçı Çorum FK 31 55
4. Sakaryaspor 31 54
5. Bodrumspor 31 52
6. Kocaelispor 31 52
7. Bandırmaspor 31 47
8. Boluspor 31 47
9. Gençlerbirliği 31 47
10. Erzurumspor 31 42
11. Ümraniye 31 37
12. Manisa FK 31 36
13. Keçiörengücü 31 36
14. Şanlıurfaspor 31 34
15. Tuzlaspor 31 33
16. Adanaspor 31 32
17. Altay 31 15
18. Giresunspor 31 7
Takımlar O P
1. Arsenal 34 77
2. Liverpool 34 74
3. M.City 32 73
4. Aston Villa 34 66
5. Tottenham 32 60
6. M. United 33 53
7. Newcastle 33 50
8. West Ham United 34 48
9. Chelsea 32 47
10. Bournemouth 34 45
11. Brighton 32 44
12. Wolves 34 43
13. Fulham 34 42
14. Crystal Palace 34 39
15. Brentford 34 35
16. Everton 34 33
17. Nottingham Forest 34 26
18. Luton Town 34 25
19. Burnley 34 23
20. Sheffield United 34 16
Takımlar O P
1. Real Madrid 32 81
2. Barcelona 32 70
3. Girona 32 68
4. Atletico Madrid 32 61
5. Athletic Bilbao 32 58
6. Real Sociedad 32 51
7. Real Betis 32 48
8. Valencia 32 47
9. Villarreal 32 42
10. Getafe 32 40
11. Osasuna 32 39
12. Sevilla 32 37
13. Las Palmas 32 38
14. Deportivo Alaves 32 35
15. Rayo Vallecano 32 34
16. Mallorca 32 31
17. Celta Vigo 32 31
18. Cadiz 32 25
19. Granada 32 18
20. Almeria 32 14