MÜSİAD Başkaldırdı: Endişeliyiz

MÜSİAD Genel Başkanı Mahmut Asmalı, "Hepinizin malumu olduğu üzere sanayi ihracatımızın büyük bir kısmını AB ülkelerine yapmaktayız. Dolayısıyla bu güzel ticaret hikayesinde sürpriz vergilerin karşımıza çıkması ihtimali bizi endişelendirmektedir" dedi.

Ekonomi 04.12.2021, 12:00
MÜSİAD Başkaldırdı: Endişeliyiz

MÜSİAD 104’üncü Genel İdare Kurulu toplantısı Bursa’da bir otelde gerçekleştirildi. Toplantıda, Otomotiv Teknolojileri ve Yan Sanayisinde Yeşil Dönüşüm paneli düzenlendi.

Panelde konuşan Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) Başkanı Baran Çelik, birlik olarak 15 firmayla AR-GE projesi başlattıklarını ve bu firmaların karbon salınım miktarını ölçmeyi amaçladıklarını söyledi.

Otomotiv endüstrisinde büyük bir dönüşümün olduğunu söyleyen Çelik, şu ifadeleri kullandı:

* Bu dönüşüme liderlik eden bölge de Avrupa. Avrupa, Türkiye otomotiv endüstrisi ihracatının yüzde 75’ini kapsıyor. Biz lojistik ve coğrafi anlamda Avrupa’ya yakınız. Avrupa’nın otomobil ve hafif ticari segmentinde en çok ithalat yaptığı ülke Türkiye. Bu bile Avrupa’nın Türkiye’yi üretim merkezi olarak önemsediklerinin bir göstergesi.

* Elektrikli araçlar bu dönüşümün liderliğini yapıyor. Bunun devamında otonom sürüşe uygun kabiliyeti olan araçlar dönüşümün ikinci aşaması. 3. ve 4. aşaması araba paylaşımı ve birbirine bağlı araçlar. Ancak bu dörtlü dönüşümün yüzde 75’lik büyüklüğünü elektrikli dönüşüm ortaya çıkarıyor.

* Bugün Avrupa’da önümüzdeki 5 yıl içinde elektrikli otomobile 50 milyar dolar ve üzeri yatırım açıklayan 4 büyük marka var. Bu kadar büyük yatırımların, bütçelerin ayrılması bu işin ciddiyetinin önemini gösteriyor. Gelir seviyesi yüksek olan ülkelerde elektrikli otomobil dönüşümü 2035’lere kalmayacak.

* İskandinav ülkelerinde şu anda pazarda yüzde 50’nin üzerinde satış var. Elektrikli satılıyor araçlar. Almanya’da yüzde 13 gerçekleşti. Her geçen yıl yüzde 100 artışla gidiyor. Bu gidişle 2030’a varmadan Avrupa’da elektrikli araç pazar payı içten yanmalı motorlu araçların payını geçecek. Belki de çok büyük farkla geçecek, belki de hiç kalmayacak.

“300 VE 500 KM MENZİLLİ İKİ MODEL OLACAK”

Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu’nun (TOGG) CEO’su Gürcan Karakaş da panele videokonferansla katıldı. Yerli otomobil üretiminin 2023’ün ilk çeyreğinde başlayacağını belirten Karakaş, “Çarpışma ve batarya testlerinin bir kısmının tamamlandı. İlgili bakanlıklarla şarj istasyonları konusunda çalışmalar yapıyoruz. 300 kilometre ve 500 kilometre menzilli iki modelimiz olacak. Bor ile çalışan bataryalar konusunda ise henüz bir çalışmamız bulunmuyor” dedi.

“SÜRPRİZ VERGİLERİN KARŞIMIZA ÇIKMASI İHTİMALİ BİZİ ENDİŞELENDİRMEKTEDİR”

Panelin ardından söz alan MÜSİAD Genel Başkanı Mahmut Asmalı, şöyle konuştu:

* Ulusal ve uluslararası otoriteler, yeni düzenlemelerle birlikte artık üreticiyi zorlayacak koşulları dayatacaklarını ifade etmiştir.

* Ticaret Bakanlığımız koordinasyonunda yapılacak olan ve diğer bakanlıklarımızın da iştirak ettiği Avrupa Yeşil Mutabakatı kapsamındaki eylemler, enerji, ulaşım, sanayi, finans, inşaat ve tarım sektörlerinde uygulanacak.

* Bu noktada gerçekleştirilecek diplomasinin, sürecin daha iyi anlaşılmasına ve firmalarımızın zarar görmeyeceği bir noktaya gelmesine olumlu katkılar sunacağını düşünmekteyiz.

* AB’nin ‘Sınırda Karbon Düzenlemesi’ başta olmak üzere diğer kriterlerle ilgili vereceği nihai kararın, sorumluluk taşıyan bir anlayışla ele alınacağını temenni ediyoruz. Hepinizin malumu olduğu üzere sanayi ihracatımızın büyük bir kısmını AB ülkelerine yapmaktayız.

* Dolayısıyla bu güzel ticaret hikayesinde sürpriz vergilerin karşımıza çıkması ihtimali bizi endişelendirmektedir. Endişelerimizin giderilmesi için eylem planları oluşturulurken iş dünyasının görüşlerinin alınmasını fevkalade önemsemekteyiz.

* Bu önemli dönüşümün finansal ayağının da ayrıca üreticiyi koruyarak sürdürebilir kalkınmaya hizmet etmesi de hedeflenmelidir.

“AVRUPA’NIN 4’ÜNCÜ ÜLKESİ DURUMUNDAYIZ”

Toplantıda son konuşmacı olarak kürsüye çıkan Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Ömer Fatih Sayan, şunları söyledi:

* Ülkelerin ekonomik büyümesi ve güçlenmesi hem üretim hem de hizmet sektörlerinin birlikte büyümesiyle gerçekleşen bir durum. Bu iki ana sektörün üretim tarafındaki en önemli konularından birini otomotiv endüstrisi oluşturuyor, özellikle ülkemizde.

* Küresel ekonomi içerisinde toplam büyüklüğü 4,5 trilyon ABD dolarını aşan bu sektör dünya ekonomisinin yaklaşık yüzde 5'ini oluşturuyor ve yaklaşık olarak 80 milyon kişiye ev sahipliği yapıyor.

* Ülkemizin yıllık 1,5 milyona ulaşan otomotiv üretim potansiyeli de dünyada 15’inci, Avrupa’nın ise 4’üncü ülkesi durumunda. İhracat lideri Türkiye’nin otomotiv sektöründeki varlığını ve başarısını sürdürebilmesindeki kritik eşik ise yeşil dönüşüm ve dijital dönüşüm ile yeni nesil teknolojileri hızla uyum sağlamaktan geçiyor. Yaptığımız yatırımlarla biz bunu gerçekleştiriyoruz.

Yorumlar (0)
banner8
12
az bulutlu
banner9
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Galatasaray 32 87
2. Fenerbahçe 32 85
3. Trabzonspor 32 52
4. Beşiktaş 33 51
5. Rizespor 32 48
6. Başakşehir 32 46
7. Kasımpasa 32 46
8. Sivasspor 32 44
9. Antalyaspor 32 42
10. Alanyaspor 32 42
11. A.Demirspor 32 40
12. Samsunspor 32 38
13. Ankaragücü 33 37
14. Kayserispor 32 37
15. Konyaspor 32 36
16. Hatayspor 32 33
17. Gaziantep FK 32 31
18. Karagümrük 32 30
19. Pendikspor 32 30
20. İstanbulspor 32 16
Takımlar O P
1. Eyüpspor 30 68
2. Göztepe 30 60
3. Kocaelispor 30 52
4. Ahlatçı Çorum FK 30 52
5. Sakaryaspor 30 51
6. Bodrumspor 30 49
7. Boluspor 30 46
8. Bandırmaspor 30 46
9. Gençlerbirliği 30 44
10. Erzurumspor 30 41
11. Manisa FK 31 36
12. Keçiörengücü 30 36
13. Şanlıurfaspor 30 34
14. Ümraniye 30 34
15. Tuzlaspor 30 32
16. Adanaspor 30 32
17. Altay 31 15
18. Giresunspor 30 7
Takımlar O P
1. M.City 32 73
2. Arsenal 32 71
3. Liverpool 32 71
4. Aston Villa 33 63
5. Tottenham 32 60
6. Newcastle 32 50
7. M. United 32 50
8. West Ham United 33 48
9. Chelsea 31 47
10. Brighton 32 44
11. Wolves 32 43
12. Fulham 33 42
13. Bournemouth 32 42
14. Crystal Palace 32 33
15. Brentford 33 32
16. Everton 32 27
17. Nottingham Forest 33 26
18. Luton Town 33 25
19. Burnley 33 20
20. Sheffield United 32 16
Takımlar O P
1. Real Madrid 31 78
2. Barcelona 31 70
3. Girona 31 65
4. Atletico Madrid 31 61
5. Athletic Bilbao 32 58
6. Real Sociedad 31 50
7. Valencia 31 47
8. Real Betis 31 45
9. Villarreal 31 39
10. Getafe 31 39
11. Osasuna 31 39
12. Las Palmas 31 37
13. Sevilla 31 34
14. Deportivo Alaves 31 32
15. Mallorca 31 31
16. Rayo Vallecano 31 31
17. Celta Vigo 31 28
18. Cadiz 31 25
19. Granada 32 18
20. Almeria 31 14