Ankara

Başkent'te "Şeridinde Kal" Kampanyası Başladı

Ankara Kent Konseyi (AKK) Başkanı Halil İbrahim Yılmaz, “Şeridinde Kal” kampanyasına ilişkin, “Sadece trafikteki yoğunluk değil, can kaybı var. Bu can kaybının ortadan kalkması, bu kentteki trafik yoğunluğunun kısmen azalması, uzun vadede toplu taşıma araçlarının kullanılmasının kolaylaştırılması, motosiklet, bisiklet kullanan insanlara karşı daha dikkatli olmak dahil medeni toplumların geliştirdiği bütün o davranışları Ankara'da daha da bilinir hale getirmek gibi bir amacımız var. " dedi.

AKK Başkanı Halil İbrahim Yılmaz, AKK ve Radyo Trafik ortaklığında hayata geçirilecek “Şeridinde Kal” kampanyasını ANKA Haber Ajansı’na anlattı. Yılmaz, Başkent’te çeşitli nedenlerden dolayı son zamanlarda giderek artan trafiğe dikkat çekerek, bu soruna bir çözüm olması için gerçekleştirilen “Şeridinde Kal” kampanyasına ilişkin şunları söyledi:

“Radyo Trafik ile beraber ‘Şeridinde Kal’ diye bir kampanya başlatıyoruz. Bu kentteki nüfus 6 milyon. Bu kentte hane başına 3 araç düşüyor. Depremden sonra neredeyse her altı ayda bir 200 yüz bin yeni göç aldık. Bunların her biri gerekçe. Ama bu gerekçelerden öte bir sorunumuz var bizim. Trafik kurallarına uyamama sorunumuz var. Medeni bir kent burası. İki milyona yakın üniversite mezunu insan yaşıyor. Trafik kurallarını anlamama sorunumuz yok. Ama trafikte birbirini hayatı zehir eden, birbirinin hukukuna dikkat edemeyen bir sürücü dikkatsizliğimiz var. Bu dikkatsizliğe dikkat çekmek maksadıyla ‘Şeridinde Kal’ diye bir kampanya başlattık.

"Bu konuyla ilgili kayıp, olağanüstü kayıp"

Trafikte şeritleri doğru kullanmak, ötekinin hukukunu korumak ve trafik akışını kolaylaştırmak amacıyla Ankara kentinde bir farkındalık oluşturmak en büyük amacımız. Gördüğünüz gibi trafik hayatı akıyor ama birbirinin hukukuna dikkat etmediğimiz zaman, bu farkındalık olmadığı zaman tüm sürücüleri kurallara uymaya davet etmediğimiz zaman, dikkatli ve sabırlı sürücüyü takdir eden, dikkatsizleri öteleyen ve ikna etmeye çalışan bir bilinç oluşturmadığımız zaman başkasının hukukunu yok etmiş olacağız ve trafik akışını azaltmış olacağız ve trafik kazalarına sebebiyet vermiş olacağız. Bu konuyla ilgili kayıp, olağanüstü kayıp. Sadece trafikteki yoğunluk değil, can kaybı var. Bu can kaybının ortadan kalkması, bu kentteki trafik yoğunluğunun kısmen azalması, uzun vadede toplu taşıma araçların kullanılmasının kolaylaştırılması, motosiklet, bisiklet kullanan insanlara karşı daha dikkatli olmak dahil medeni toplumların geliştirdiği bütün o davranışları Ankara'da daha da bilinir hale getirmek gibi bir amacımız var. Onun için ‘Şeridinde Kal’ diyeceğiz ve şeridinde olmaya bütün toplumu davet edeceğiz. Şerit ihlallerine karşı dikkat çekmek en büyük amacımız.

"‘Şeridinde Kal’ diyerek doğru çağrıyla toplumsal bilinci arttırdık’ demek istiyoruz"

Büyükşehir Belediye'miz bu konuda sivil farkındalığımıza destek verdi. Bütün otobüslerde afiş asmamızı ve bu konuyla ilgili mecralarını kullanmamıza müsaade etti ama bu Büyükşehir Belediyesi'yle beraber yaptığımız bir kampanya değil. Sivil toplum örgütünün Radyo Trafik ile beraber bir farkındalık oluşturduğu kamusal alana ‘biz üzerimize düşen vazifeyi yaptık, kentteki trafik kurallarına uyan bir toplumu doğru kurallara karşı ‘Şeridinde Kal’ diyerek doğru çağrıyla toplumsal bilinci arttırdık’ demek istiyoruz. Ardından zaten kamu bütçesi kullananlar yeni yollar yapmak, trafiği kolaylaştırmak, dijital sistemleri, kent trafiğini azaltmak yönünde geliştirmek gibi çalışmalarını zaten yapıyorlar. Bizim bu farkındalığımız, onların bu konuya motivasyonunu arttıracaktır. Kentin bu konuyla ilgili hissiyatı kamuda bu konuda bütçe yönetenlerin bu konuya yatırım yapmasını daha da kolaylaştıracaktır. Böyle bir ilişki olacaktır ama bu bir sivil itiraz ve sivil bir farkındalık.

ANKA'dan duyurmuş olduk ilk kampanyamızı. ANKA'nın gücü üzerinden bu kampanyayı toplumun bütün hücrelerine taşımak istiyoruz. Güvenli ve akıcı bir trafik için bütün yurttaşları, bütün sürücüleri algısı açık, farkındalığı yüksek bir hayata davet ediyoruz.”

"Bugün Ankara’da her 2,1 kişiye bir motorlu taşıt, her 2,9 kişiye de bir otomobil düşüyor"

Belediye kaynaklarından edinilen bilgiye göre, yapılan son çalışmalarda Ankara'da trafiği arttıran nedenler şöyle:

"6 Şubat depremleri sonrası Ankara yoğun bir göç aldı. İçme suyu tüketim verilerine göre Ankara’da, nüfusa kayıtlı olmayan 720 binin üzerinde vatandaş yaşıyor. 2023’ten bu yana Ankara trafiğine kayıtlı 400 bin yeni araç girdi. Bugün Ankara’da her 2,1 kişiye bir motorlu taşıt, her 2,9 kişiye de bir otomobil düşüyor. 2019’da ise başkentte her 4 kişiye bir otomobil düşüyordu. Ankara trafiğine kayıtlı olmayan, ağırlığı İstanbul plakalı çok sayıdaki kiralık araç, trafik tablosunu gittikçe ağırlaştırıyor. Geçmiş dönemde villa arazisi bölgelerine verilen 30-40 katlı imar izinleri, ulaşım altyapısını çaresiz bıraktı. Ankara'nın nüfusu 6 milyon ancak geçmiş dönemde imara açılan alan 18 milyon nüfusa yetecek düzeyde. Kent genelinde merkeze bağlanan arterlerin tamamı mevcutta açık durumda ve bu nedenle yeni alternatif bulvarlar için yeterli koridor bulunamıyor."