Kızılay Dikmen Metro Hattı Projesi'nde 'Ortak Akıl' İşliyor

“Kızılay-Dikmen Metro Hattı Projesi” ile ilgili daha önce muhtarlar ve semt derneklerini bilgilendiren EGO Genel Müdürlüğü son olarak akademisyenler ve meslek odaları temsilcilerine projeyi anlattı. EGO Genel Müdürü Nihat Alkaş’ın başkanlık ettiği istişare toplantısında hattın ekonomik fizibilitesi, yolcu kapasitesi, yatırımın kentsel bütünleşmeye katkısı ve Ulaştırma Bakanlığı projelendirmelerinde yer alıp almadığı konuları tek tek ele alındı.

Ankara 05.12.2021, 12:53 05.12.2021, 13:04
Kızılay Dikmen Metro Hattı Projesi'nde 'Ortak Akıl' İşliyor

Ankara Büyükşehir Belediyesi, kent yönetiminde katılımcılık ilkesi doğrultusunda çalışmalarına ara vermeden devam ediyor.

Belediyecilik anlayışı doğrultusunda ‘ortak akla’ önem veren ve hazırlanan projelerde muhtarlardan akademisyenlere kadar tüm paydaşların görüş ve önerilerini dikkate alan Büyükşehir Belediyesi, toplu ulaşımda raylı sistemler ağını genişletmek amacıyla hazırladığı projelerden biri olan “Kızılay-Dikmen Metro Hattı Projesi” için de benzer bir yöntemi tercih etti.

EGO Genel Müdürlüğü, muhtarlar ve semt derneklerinden sonra akademisyenler ile meslek odalarının temsilcilerinin de görüşünü almak üzere istişare toplantısına davet etti.

PROJE İÇİN HER KESİMİN GÖRÜŞÜ DİKKATE ALINIYOR

EGO Genel Müdürü Nihat Alkaş’ın başkanlığında gerçekleşen toplantıya; EGO Genel Müdür Yardımcıları Emin Güre, Zafer Tekbudak, Halit Özdilek ile Ulaşım Planlama ve Raylı Sistemler Daire Başkanı Serdar Yeşilyurt, Otobüs İşletme Dairesi Başkanı Yahya Şanlıer, Hizmet İyileştirme ve Kurumsal Gelişim Daire Başkanı Ayten Gök, Planlama ve Uygulama Şube Müdürü Hülya Akboyraz, Şehir Plancıları Gizem Küçüksarı Alptekin ve Furkan Akdemir de katıldı.

Büyükşehir Belediyesi Hizmet Binası’nda düzenlenen bilgilendirme toplantısında, akademisyenler ve  meslek odalarının temsilcilerinin görüş ve önerileri tek tek dinlendi. Kızılay-Dikmen Metro Hattı’nın ekonomik fizibilitesi, yolcu kapasitesi, yatırımın kentsel bütünleşmeye katkısı ve Ulaştırma Bakanlığı projelendirmelerinde yer alıp almadığına yönelik proje detayları hakkında katılımcılara bilgi veren EGO Genel Müdürü Nihat Alkaş, şöyle konuştu:

“Toplu ulaşımla ilgili sorunları tespit ederek çözüm önerilerinin geliştirilmesine yönelik kapsamlı bir çalışma başlattık. Burada imdadımıza değerli hocalarımız ve sivil toplum kuruluşları koştu. Bugünün konusu olan Dikmen Metro Hattı’nı da içeren raylı sistemler ile ilgili yaptıklarımıza gelirsek, Ulaştırma Bakanlığına devredilmesiyle yani 90’lı yıllardan sonra belediyenin başlayıp bitirdiği hiçbir metro hattı olmamış. Biz kaynaklarımızı toplu ulaşıma, başta hafif ve hafif raylı sistemler ve metro olmak üzere toplu ulaşım uygulamalarına ayırmak istiyoruz. Bunu yaparken de ihmal edilmiş bölgelerimize ve semtlerimize öncelik vermek istiyoruz.”

Akademisyenler ve meslek odalarının görüşlerinin projenin sürdürülebilirliği açısından önemli olduğunu vurgulayan Alkaş, “İhmal edilmiş bölgelerin yeniden canlandırılması ve kentle bütünleşmesinin artırılması için çalışıyoruz. Ortak aklı egemen kılmak zorundayız. Bu projenin gerekliliği, bu projenin nasıl yürümesi gerektiği ve bu konudaki her türlü görüş ve önerilere açığız ve talibiz” dedi.

AKADEMİSYENLER VE MESLEK ODALARI TEMSİLCİLERİ GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİNİ SUNDU

Başkent’in çeşitli üniversitelerinden toplantıya katılan Prof. Dr. Ruşen Keleş, Prof. Dr. Cüneyt Elker, Prof. Dr. Ela Babalık, Prof. Dr. Nuray Bayraktar, Doç. Dr. Hediye Tüydeş Yaman, Mimar ve Ulaşım Uzmanı Erhan Öncü, Mimarlar Odası Ankara Şube Sekreteri Nihal Evirgen, Şehir Plancılar Odası Şube Başkanı Ceren İlter, İnşaat Mühendisleri Odası Yönetim Kurulu Üyesi Anıl Şahin, Makine Mühendisleri Odası Ankara Şube Başkan YardımcısıSerdar Ulu ile Elektrik Mühendisleri Odası Üyesi Taha Alper Koçerprojeye ilişkin sorular sorarak önerilerini paylaştı:

-Prof. Dr. Cüneyt Elker: “EGO Genel Müdürlüğünüsivil toplum örgütleri ve akademisyenlerle böyle bir platformu hazırladığı için kutlamak gerekiyor. Her zaman yapılmayan bir şey, takdir ettiğimi belirtmek isterim. Hepimizin hemfikir olduğu şöyle bir durum var; bir yatırım yapılacaksa bunun tabii çok daha makro düzeyde olması gereken ana planlardan hareket etmesi lazım.”

-Prof. Dr. Ela Babalık: “Ankara’nın ulaşım konularını burada hep beraber tartışıyor olmak çok sevindirici. Katkımızın istenmesi de çok önemli. Umarım katkı verebiliriz. Ben genel ilkesel konular hakkındaki düşüncelerimi hem de bu hatta yönelik düşüncelerimi ileteceğim. Ankara’da gerçekten nitelikli toplu taşıma hizmetinin sunulması genel ilkesi çerçevesinde bu çalışmaları dinlemekten ve burada olmaktan çok mutluyum.”

-Prof. Dr. Nuray Bayraktar: “Böyle bir toplantı organize edildiği için tekrar umudumuz tazelendi Ankara’ya dair. Böyle bir katılımcı süreç benimsendiği için. Ben mimarım dolayısıyla bütün bu süreçlerin yeryüzünde nasıl karşılığını bulduğuyla ilgili birkaç şey söylemek isterim.Böyle bir öneriyi tartışırken de bir kere bu hattın ve bu güzergâhların etki alanları beni çok ilgilendiriyor. Nereleri etkiliyor, nerelere dokunuyor ve o dokunduğu yerlerde neler oluyor? Ben yeryüzünden bakmaya çalışıyorum.”

-Doç. Dr. Hediye Tüydeş Yaman: “20 yıldır herhâlde nadiren çağrılıyoruz, görüş bildiriyoruz. Katkı verebilmek büyük bir keyif.Ben inşaat mühendisi kökenli olduğum için benim görüşlerim daha işletmeci ya da yapımcı yönüyle sayısal olacak. Benim bakış açım bu metroyu yaptık ama kullanılacak mı? Etkisi nasıl olacak? Her ulaşımın bir avantajı ve dezavantajı var. Avantajlı yönüyle kullanırsanız kârlıdır.”

-Serdar ULU: “Meslek odalarının bu toplantıya çağrılmasından dolayı tekrar teşekkür ederim. Bu çok önemli bir olay. O açıdan memnuniyet verici. Metroyu düşünürken mevcut gelişen ve gelişecek bölgeleri de göz önüne alarak ulaşım planını yapmak lazım. Ankara’nın bence en büyük eksikliği gar, havaalanı, AŞTİ’yi de ben yarım kabul ediyorum. Bu 3 hareket merkezine bir metro hattının olmaması da düşünülmeli. Bu 3 merkezi bağlayacak bir raylı sistemin ne olursa olsun yapılması gerektiğini düşünüyorum.”

Yorumlar (0)
banner8
12
az bulutlu
banner9
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Galatasaray 33 90
2. Fenerbahçe 33 86
3. Trabzonspor 33 55
4. Beşiktaş 33 51
5. Başakşehir 33 49
6. Rizespor 33 48
7. Kasımpasa 33 46
8. Antalyaspor 33 45
9. Alanyaspor 33 45
10. Sivasspor 33 45
11. A.Demirspor 33 41
12. Samsunspor 33 39
13. Ankaragücü 33 37
14. Kayserispor 33 37
15. Konyaspor 33 36
16. Gaziantep FK 33 34
17. Hatayspor 33 33
18. Karagümrük 33 33
19. Pendikspor 33 30
20. İstanbulspor 33 16
Takımlar O P
1. Eyüpspor 31 69
2. Göztepe 31 63
3. Ahlatçı Çorum FK 31 55
4. Sakaryaspor 31 54
5. Bodrumspor 31 52
6. Kocaelispor 31 52
7. Bandırmaspor 31 47
8. Boluspor 31 47
9. Gençlerbirliği 31 47
10. Erzurumspor 31 42
11. Ümraniye 31 37
12. Manisa FK 31 36
13. Keçiörengücü 31 36
14. Şanlıurfaspor 31 34
15. Tuzlaspor 31 33
16. Adanaspor 31 32
17. Altay 31 15
18. Giresunspor 31 7
Takımlar O P
1. Arsenal 34 77
2. Liverpool 34 74
3. M.City 32 73
4. Aston Villa 34 66
5. Tottenham 32 60
6. M. United 33 53
7. Newcastle 33 50
8. West Ham United 34 48
9. Chelsea 32 47
10. Bournemouth 34 45
11. Brighton 32 44
12. Wolves 34 43
13. Fulham 34 42
14. Crystal Palace 34 39
15. Brentford 34 35
16. Everton 34 33
17. Nottingham Forest 34 26
18. Luton Town 34 25
19. Burnley 34 23
20. Sheffield United 34 16
Takımlar O P
1. Real Madrid 32 81
2. Barcelona 32 70
3. Girona 32 68
4. Atletico Madrid 32 61
5. Athletic Bilbao 32 58
6. Real Sociedad 32 51
7. Real Betis 32 48
8. Valencia 32 47
9. Villarreal 32 42
10. Getafe 32 40
11. Osasuna 32 39
12. Sevilla 32 37
13. Las Palmas 32 38
14. Deportivo Alaves 32 35
15. Rayo Vallecano 32 34
16. Mallorca 32 31
17. Celta Vigo 32 31
18. Cadiz 32 25
19. Granada 32 18
20. Almeria 32 14