Bizim Ankara

Uzaktan Eğitim Tatmin Etmiyor Yüz Yüze Korkutuyor

Eğitim

Yarıyıl tatili sonrası yüz yüz eğitimle ilgili konuşan Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, ‘Her ortak kullanım alanında ayrı kurallar belirledik. 49 bin 300 civarı okulumuz yüz yüze eğitime hazır' ifadelerini kullanırken İnsani Gelişim Vakfı (İNGEV) ve Bilgi Üniversitesi’nden toplumun uzaktan eğitime karşı tutumunu ortaya koyan bir araştırma ise toplumun uzaktan eğitim konusunda çekimser olduğunu gösteriyor.

Yarıyıl tatili sonrası Milli Eğitim Bakanlığı tarafından köylerdeki okullar koronavirüs (Covid-19) salgınıyla mücadele kapsamında 'maske, mesafe ve hijyen' kurallarına uygun olarak açıldı. Aşılama listelerinin Sağlık Bakanlığı'na iletildiğini söyleyen Bakan Selçuk, 'öğretmenler ay sonu ilk doz aşıları olacak' açıklamasını yaptı. Öte yandan üniversitelerde yüz yüze eğitimle ilgili YÖK Başkanı Yekta Saraç ise 'Sağlık Bakanlığından gelecek görüş istikametinde gecikmeksizin gerekli kararlar alınacaktır' dedi.
Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, Türkiye-Ermenistan sınırındaki Iğdır'ın Aralık ilçesine bağlı Gödekli köyünde düzenlenen yüz yüze eğitimin başlangıç törenine katıldı. Okuldaki törende konuşan Bakan Ziya Selçuk, "Şu an itibariyle köylerimizde bulunan ilkokul düzeyinde yaklaşık 6 bin birleştirilmiş sınıf ile 2 bin 700 anaokulunda tam zamanlı olarak yüz yüze eğitime başlarken diğer öğrencilerimiz de uzaktan eğitim için ekranların karşısında yerlerini aldılar. İkinci yarıyılın; tüm öğrencilerime, öğretmenlerime ve velilerime hayırlı olmasını diliyorum. Bu hafta itibariyle ülkemizin bütün köylerindeki öğrencilerimizi okullarına kavuşturmanın ve gülümsemelerine şahit olmanın mutluluğu içindeyiz. Bu ilk adımı takip edecek diğer adımımız; 1 Mart'a okul öncesi, özel öğretim, ilkokul ile lise ve üniversite giriş sınavına hazırlanmakta olan 8 ve 12. sınıf öğrencileri için okullarımızın kapısını açmak olacak. Ayrıca, il ve ilçe merkezlerinde salgının yaygınlık durumuna göre, belirlenen ölçütler uyarınca, okul risk derecelendirmesi yapılarak tüm sınıf düzeylerinde okullarımızı açma konusunda da ilin kendi koşulları doğrultusunda adımını atabilmesi için gerekli hazırlıkları yapıyoruz" diye konuştu.

UZAKTAN EĞİTİMİ YETERLİ GÖRENLER YÜZDE 23

Öte yandan İnsani Gelişim Vakfı (İNGEV) Toplumsal Araştırmalar Merkezi (TAM) ve Bilgi Üniversitesi’nin işbirliğinde gerçekleşen İnsani Gelişme Monitörü Araştırması, toplumun uzaktan eğitim konusunda çekimser olduğunu gösteriyor.

Araştırmanın sonuçlarına göre toplumda uzaktan eğitim sistemine güvendiğini belirtenlerin oranı yüzde 39. Bu sistemin tek başına yeterli olduğunu düşünenlerin oranı ise yüzde 23. Araştırma sonuçlarını değerlendiren İNGEV TAM Direktörü Can Çakır, toplumun uzaktan eğitim konusunda çekimser olduğunu belirtiyor. Çakır, “Ülkemizdeki tüm öğrenciler gerekli dijital erişime sahip değil. Ayrıca birçok ebeveyn de dijital araçlara yeteri kadar aşina olmadığını belirtiyor. Anne-babalarda özellikle ilkokul seviyesindeki çocukların uzaktan eğitimine yardımcı olamayacağı görüşü yaygın. Bütün bunlar, toplumda dijital erişim ve okuryazarlık seviyesine göre oluşan eşitsizliklere işaret ediyor. Toplumun yüzde 66’sı uzaktan eğitimin öğrenciler arasında eşitsizliğe neden olduğu görüşünde” diyor.

Araştırmaya göre toplumun yüzde 85’i uzaktan eğitimde öğrencinin başarısının veli-öğretmen iş birliğine bağlı olduğu konusunda hemfikir. Yüzde 81’i ise bu sistemin ebeveynlerin çocuklarıyla daha fazla ilgilenmesi gerektirdiğine inanıyor. Araştırmaya göre toplumda uzaktan eğitim sisteminin özellikle evden çalışan ebeveynlere ek yük yarattığı algısı hakim (yüzde 62), yarıdan fazla bir kesim ise (Yüzde 53) öğrencinin uzaktan eğitimini takip etmenin, annenin sorumluluğunda olduğu görüşünde.

YÜZDE 64’Ü ‘SINAV BAŞARISINI DÜŞÜRÜR’ DEDİ


Çakır’ın verdiği bilgilere göre uzaktan eğitime güvensizliğin nedenlerine bakıldığında yüzde 66’lık bir oran öğrencilerin derslerine motive olamamasını belirtiyor. Araştırmaya katılanların yüzde 62’si öğrencilerin bu sistemde gerektiği kadar sosyalleşemediklerini, yüzde 63’ü kişilik gelişimi için uzaktan eğitimin yeterli olmadığını düşünüyor. Yüzde 57’lik bir kesim ise bu sistemin öğrencinin aktif katılımını engellediği inancında. Halkın yüzde 64’ü uzaktan eğitim alan öğrencilerin sınav başarısının daha düşük olacağını düşünüyor.
Sıradaki Haber
Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.