Bizim Ankara

TŞOF: Bıçak Kemiği Deliyor

Ankara

Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu Başkanı Fevzi Apaydın, Bizim Ankara’ya yaptığı açıklamada, son zamların ardından artık maliyetleri karşılayabilmelerinin imkansız hale geldiğini, Özel Halk Otobüslerinin kontak kapatmaya doğru gittiğini söyledi.

ÖZEL HABER

Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu (TŞOF) Başkanı Fevzi Apaydın, Özel Halk Otobüslerindeki son durumu Bizim Ankara Temsilcisi Seval Yıldırım'a anlattı:

“2018’de kanuni bir düzenlemeyle özel halk otobüslerinde 65 yaş üstü, şehit aileleri, gazi aileleri gibi birçok ücretsiz taşımalar var. Bunlara destek olsun diye şehirlerimizde 800 TL, büyükşehirlerde 1000 TL, metropol şehirlerimizde Ankara, İstanbul, İzmir gibi yerlerde de, 1300 TL gibi bir yardım verilmesi kanunlaştı, yönetmeliğe kondu. Fakat 2018’den bu yana 5 yıl geçti. O zamanki akaryakıt fersah fersah yükseldi. Akaryakıtın 1 litresi bugün 17 TL’yi geçti. Biz halen o parayı alıyoruz.”

“BIÇAK KEMİĞİ DELMEYE BAŞLADI”

“Şimdi özel halk otobüsleri veya şoför esnafını kümülatif olarak düşünürsek hiçbir zaman direnmeyi, bu yasal hakları alabilmek adına grev yapmayı hedeflemiyoruz. Biz bir bütünüz ancak bıçak kemiğe dayandı diye bir büyük sözü var. Kemiği delmeye başladı. Bu nedenle direnmeye doğru gidiyoruz, kontak kapamaya doğru gidiyoruz. Yani otobüslerimizi herhangi bir yere çekip bir direnme yapmayacağız ama işe çıkamayacağız.”

Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu (TŞOF) Başkanı Fevzi Apaydın, akaryakıt alacak güçlerinin kalmadığını, Özel Halk Otobüsleri’nin zarar ettiğini ifade ederek,

“Her gün 65 yaş üstü ve diğer emeklilerimiz gün geçtikçe artıyor. Ama destek artmıyor. Taşıdığımız yolcunun özel halk otobüslerinde yüzde 50’den fazlası emekli kesimi, şehit aileleri veyahut yasal olarak ücret alınmayacak insanlar. Bunlar hep özel halk otobüslerimizde ve belediyenin otobüslerinde raylı sistemlerinde taşınıyor.” dedi.

“ARTIŞ EN AZ YÜZDE 100 OLMALI”

Verilen desteğin artırılmasını istediklerini kaydeden Apaydın, yapılacak artışın en az yüzde 100 olması gerektiğini, bu rakamın bile masrafları karşılamadığını vurguladı.

“O günkü akaryakıt fiyatlarıyla bugünkü akaryakıt fiyatları arasında kıyaslanmayacak kadar büyük fark oluştu. 2018’de rakam 3 bin TL ise bugün 17 bin TL. Bunu neyle karşılayacaksınız? Keza lastik böyle, madeni yağ böyle, amortisman giderleri böyle. En az yüzde 100 olursa insanları ikna edebilirsiniz ama o günkü parayla bugünkünü kıyaslarsanız yüzde 300, yüzde 400’dür.”

“TALEBİMİZ KİŞİ BAŞI ÖDEME VERİLSİN”

Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu (TŞOF) Başkanı Fevzi Apaydın, başından beri ödemenin kişi başına verilmesini istediklerini belirtti ve:

“Bir rakam belirlersin, dersin ki zaten otobüsler elektronik bilet kullanıyorlar kişi başına şu kadar ücret verilecek dersin. Bu bizi rahatlatır. Bu rakamlar çok palyetif rakamlar olarak kaldı. Kişi başına alırsak bizi kurtarır. En azından bir öğrenci fiyatından olmalıdır. Buna pek yanaşmıyorlar. Ama bu fiyatlardan da bu yolcuyu taşıyamayacağız” dedi.

“MALİYETLER ÇOK ARTTI”

Fevzi Apaydın, açıklamasında bir kez daha maliyet artışına dikkat çekerek,

“Bugün şehir içerisinde çalışan otobüslerimiz veya küçük otobüslerimiz var 25 kişilik. Bunların giderleri çok arttı. Sadece akaryakıt gideri olarak da düşünmemek lazım. Asgari ücret arttı, asgari ücretin üzerindeki yükler arttı. O zaman bir birime çalıştırdığımız insanı şimdi 4 birime çalıştırıyoruz. Rakamlar yükseldi ama aldığımız para aynı para. Bunun yeniden değerlendirilmesi lazım” diye konuştu.

Sıradaki Haber
Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.